Close Menu
NEWSGRNEWSGR
    ΝΕΑ

    Νέες θέσεις εργασίας στην ΑΛΜΗ ΑΒΕΕ

    Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2025 11:45 ΠΜ

    Λαϊκή βραδιά το Σάββατο 19 Ιουλίου στο Bellissimo με το μουσικό σχήμα Μακεδόνα – Καπατζά – Λιόλιο

    Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2025 9:52 ΠΜ

    16 Ιουλίου: Εναέριοι αντικουνουπικοί ψεκασμοί σε Μάλγαρα και Κλειδί από την Περιφέρεια

    Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2025 9:17 ΠΜ
    Facebook X (Twitter) Instagram
    ΡΟΗ
    • Νέες θέσεις εργασίας στην ΑΛΜΗ ΑΒΕΕ
    • Λαϊκή βραδιά το Σάββατο 19 Ιουλίου στο Bellissimo με το μουσικό σχήμα Μακεδόνα – Καπατζά – Λιόλιο
    • 16 Ιουλίου: Εναέριοι αντικουνουπικοί ψεκασμοί σε Μάλγαρα και Κλειδί από την Περιφέρεια
    • Ευχαριστήριο της Ε.Ι.Ε.Τ. προς τον κ. Δημήτρη Γαλαμάτη
    • Έντονη διαμαρτυρία του Ιατρικού Συλλόγου Ημαθίας για τη μετακίνηση Ιατρών από Αλεξάνδρεια και Βέροια στο Σέλι
    • Ε.Κ.Ε.: Ισχυρό πλήγμα στις εξαγωγές Ελληνικής Κομπόστας από τον Τράμπ
    • Διακοπή νερού στην πόλη της Αλεξάνδρειας αύριο Τρίτη 15 Ιουλίου
    • Λάζαρος Τσαβδαρίδης: Εξασφαλίσαμε την ιατρική κάλυψη στη Δημοτική Κοινότητα Κάτω Βερμίου για τη θερινή περίοδο
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Δευτέρα, 4 Αυγούστου
    NEWSGRNEWSGR
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΤΟΠΙΚΑ
      • ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
      • ΒΕΡΟΙΑ
      • ΝΑΟΥΣΑ
      • ΗΜΑΘΙΑ
      • ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΑΓΟΡΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
      • ΒΙΒΛΙΟ
      • ΜΟΥΣΙΚΗ
      • ΧΟΡΟΣ
      • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ / ΘΕΑΤΡΟ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
      • ΓΕΥΣΗ
      • ΔΙΕΘΝΗ
      • ΕΠΙΣΤΗΜΗ/ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
      • ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
      • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • ΤΑΞΙΔΙΑ
      • ΥΓΕΙΑ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    NEWSGRNEWSGR
    Home»ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ»Σούπερ μάρκετ: Οι αλλαγές που έρχονται στις προσφορές των προιόντων

    Σούπερ μάρκετ: Οι αλλαγές που έρχονται στις προσφορές των προιόντων

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Τετάρτη, 5 Μαρτίου 2025 2:12 ΜΜΑπό Ο Πολίτης
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
    ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Νέα δεδομένα διαμορφώνονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ για τα προϊόντα που πωλούνται σε προσφορά ή υπό προωθητική ενέργεια, με την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας, ο οποίος ανακοινώνεται στις 6 Μαρτίου από το υπουργείο Ανάπτυξης.

    Ο στόχος του αρμόδιου υπουργείου είναι οι προσφορές που γίνονται στα σούπερ μάρκετ να είναι πραγματικές, να λειτουργούν προς όφελος των καταναλωτών καθώς και να μπει «φρένο» σε περιπτώσεις παραπλανητικών εκπτώσεων.

    Μετά την ανακοίνωση του εμπλουτισμένου Κώδικα Δεοντολογίας, ο οποίος θα περιλαμβάνει νέες περιπτώσεις παραβάσεων της καταναλωτικής νομοθεσίας αλλά και παραδείγματα που αφορούν στις παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές, θα ακολουθήσει ένα δεκαήμερο ενημέρωσης και εξοικείωσης της αγοράς. Από τη Δευτέρα 17 Μαρτίου αναμένεται να ξεκινήσουν εντατικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες για την εφαρμογή του.

    Οι νέοι κανόνες που έρχονται, αναμένεται να αλλάξουν την εικόνα που επικρατεί έως σήμερα στα ράφια των ελληνικών σούπερ μάρκετ, στα οποία το 25,8% των πωλήσεων τους σε αξία το 2024, προερχόταν από προϊόντα σε προσφορά ή υπό κάποιας μορφής προωθητική ενέργεια, με βάση τα στοιχεία της Circana.

    Τιμή αναφοράς η χαμηλότερη των 30 ημερών

    Πλέον, σε κάθε ανακοίνωση μείωσης τιμής από πλευράς του εμπόρου, θα πρέπει να αναγράφεται η προγενέστερη τιμή του προϊόντος, η οποία ορίζεται ως η χαμηλότερη τιμή που εφαρμόστηκε κατά τη διάρκεια των προηγούμενων 30 ημερών. Παράλληλα κάθε προσφορά θα πρέπει να τεκμηριώνεται ως πραγματική έκπτωση σε σχέση με την προγενέστερη τιμή (δηλαδή τη χαμηλότερη των 30 ημέρων).

    Η μείωση τιμής μπορεί να έχει τη μορφή ποσοστού π.χ. «20% έκπτωση», συγκεκριμένου ποσού πχ. «10 ευρώ έκπτωση», ή ακόμη και μίας αναφοράς όπως πχ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ».

    Στα προϊόντα που φέρουν εκπτωτικά stickers όπως «-2 ευρώ» ή «-50%» θα πρέπει επίσης να ανακοινώνεται η χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών και η έκπτωση να γίνεται βάσει αυτής.

    Εξαίρεση στον «κανόνα» των 30 ημερών αποτελούν οι προσφορές που αφορούν στα νωπά και ευαλλοίωτα γεωργικά προϊόντα και τρόφιμα, καθώς ενδέχεται να καταστούν ακατάλληλα προς πώληση εντός του συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος. Σε αυτή την κατηγορία περιλαμβάνονται: φρούτα, λαχανικά, καρποί με κέλυφος, κρέατα, γάλα νωπό ή παστεριωμένο, βασιλικός πολτός, αλιεύματα, αυγά, σαλιγκάρια, τυριά, γιαούρτι και αλλαντικά.

    Τα «1+1», «2+1» δώρο και οι πολυσυσκευασίες

    Αλλαγές έρχονται και στις προωθητικές ενέργειες τύπου «1+1« ή «2+1 δώρο» με βασική αρχή ότι ο καταναλωτής δεν πρέπει να παραπλανάται σχετικά με την τιμή, τη μέθοδο υπολογισμού της ή την ύπαρξη πλεονεκτήματος τιμής.

    Επομένως, σε αυτές περιπτώσεις προσφορών θα πρέπει ο ίδιος κωδικός να διατίθεται στο ράφι του καταστήματος και ως μεμονωμένο τεμάχιο. Με αυτό τον τρόπο, ο καταναλωτής, αφενός έχει τη δυνατότητα να αγοράσει τη μονή συσκευασία εφόσον επιθυμεί, αφετέρου μπορεί να διαπιστώνει εύκολα τη τιμή πώλησης του ενός τεμαχίου προκειμένου να εξασφαλίζεται ότι δεν παραπλανάται από την προσφορά.

    Το ίδιο εφαρμόζεται και για τις πολυσυσκευασίες τύπου «5+1 δώρο». Ωστόσο, σε αυτή την περίπτωση, εκείνες στις οποίες οι προσφορές ισχύουν έως 60 ημέρες, δεν χρειάζεται να υπάρχει ο κωδικός αναφοράς του προϊόντος στο ράφι, αρκεί η συνηθισμένη τιμή πώλησής του εκτός της περιόδου προσφοράς, να είναι εκείνη την οποία επικαλείται ο έμπορος στην προσφορά.

    Για τις προωθούμενες αυτές αλλαγές από πλευράς υπουργείου Ανάπτυξης, ερωτηθείς πρόσφατα ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Αριστοτέλης Παντελιάδης, σημείωσε πως «κάποιες προσφορές οι οποίες είναι μόνο ”κατ’ όνομα”, θα σταματήσουν να υπάρχουν. Αυτό το βλέπω υγιές» συμπληρώνοντας: «Θα ομαλοποιηθεί η αγορά, άρα οι προσφορές θα γίνουν πιο σπάνιες αλλά πιο πραγματικές». Αναφορικά πάντως με το τι θα συμβεί με τη μέση τιμή του προϊόντος ο ίδιος είπε: «εγώ δεν πιστεύω ότι θα αλλάξει. Ούτε προς τα πάνω, ούτε προς τα κάτω. Θα αναπροσαρμοστεί η πολιτική κάποιων προμηθευτών αλλά τελικά η μέση τιμή στην οποία αγοράζει ο καταναλωτής το προϊόν, πιστεύω ότι θα μείνει η ίδια. Το όφελος για τον καταναλωτή είναι μεγαλύτερη καθαρότητα».

    ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
    ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
    Previous ArticleΘεσσαλονίκη: 14χρονος μαθητής νοσηλεύεται με μηνιγγίτιδα στο Ιπποκράτειο
    Next Article Υποβολή δηλώσεων για ζημίες από παγετό στην περιοχή του Γιαννακοχωρίου

    Σχετικές αναρτήσεις

    Συνολικά 643.703 ωφελούμενοι από τα προγράμματα της ΔΥΠΑ

    Κυριακή, 22 Ιουνίου 2025 11:15 ΠΜ

    Επίδομα Παιδιού: Κλείνει προσωρινά η πλατφόρμα στις 30 Απριλίου

    Παρασκευή, 25 Απριλίου 2025 3:04 ΜΜ

    Κικίλιας: Ανάσχεση τιμών, ακόμα και μειώσεις, στα ακτοπλοϊκά από την 1η Μαΐου

    Πέμπτη, 24 Απριλίου 2025 10:59 ΠΜ



    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    © 2025 newsgr.gr

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.