Close Menu
NEWSGRNEWSGR
    ΝΕΑ

    Νέες θέσεις εργασίας στην ΑΛΜΗ ΑΒΕΕ

    Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2025 11:45 ΠΜ

    Λαϊκή βραδιά το Σάββατο 19 Ιουλίου στο Bellissimo με το μουσικό σχήμα Μακεδόνα – Καπατζά – Λιόλιο

    Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2025 9:52 ΠΜ

    16 Ιουλίου: Εναέριοι αντικουνουπικοί ψεκασμοί σε Μάλγαρα και Κλειδί από την Περιφέρεια

    Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2025 9:17 ΠΜ
    Facebook X (Twitter) Instagram
    ΡΟΗ
    • Νέες θέσεις εργασίας στην ΑΛΜΗ ΑΒΕΕ
    • Λαϊκή βραδιά το Σάββατο 19 Ιουλίου στο Bellissimo με το μουσικό σχήμα Μακεδόνα – Καπατζά – Λιόλιο
    • 16 Ιουλίου: Εναέριοι αντικουνουπικοί ψεκασμοί σε Μάλγαρα και Κλειδί από την Περιφέρεια
    • Ευχαριστήριο της Ε.Ι.Ε.Τ. προς τον κ. Δημήτρη Γαλαμάτη
    • Έντονη διαμαρτυρία του Ιατρικού Συλλόγου Ημαθίας για τη μετακίνηση Ιατρών από Αλεξάνδρεια και Βέροια στο Σέλι
    • Ε.Κ.Ε.: Ισχυρό πλήγμα στις εξαγωγές Ελληνικής Κομπόστας από τον Τράμπ
    • Διακοπή νερού στην πόλη της Αλεξάνδρειας αύριο Τρίτη 15 Ιουλίου
    • Λάζαρος Τσαβδαρίδης: Εξασφαλίσαμε την ιατρική κάλυψη στη Δημοτική Κοινότητα Κάτω Βερμίου για τη θερινή περίοδο
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Δευτέρα, 4 Αυγούστου
    NEWSGRNEWSGR
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΤΟΠΙΚΑ
      • ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
      • ΒΕΡΟΙΑ
      • ΝΑΟΥΣΑ
      • ΗΜΑΘΙΑ
      • ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΑΓΟΡΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
      • ΒΙΒΛΙΟ
      • ΜΟΥΣΙΚΗ
      • ΧΟΡΟΣ
      • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ / ΘΕΑΤΡΟ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
      • ΓΕΥΣΗ
      • ΔΙΕΘΝΗ
      • ΕΠΙΣΤΗΜΗ/ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
      • ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
      • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • ΤΑΞΙΔΙΑ
      • ΥΓΕΙΑ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    NEWSGRNEWSGR
    Home»ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ»6 Μαρτίου: Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού

    6 Μαρτίου: Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού

    ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2025 10:21 ΠΜΑπό Ο Πολίτης
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
    ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Η αναγνώριση των χαρακτηριστικών του Σχολικού Εκφοβισμού μπορεί να αποβεί αρκετά χρήσιμη αφού βοηθά στην πρόληψη όπως επίσης και στην αναγνώριση και διαχείριση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού τόσο από γονείς όσο και από εκπαιδευτικούς.

    Σχολικός εκφοβισμός, ένα φαινόμενο πλέον ευρέως γνωστό, ο οποίος θα μπορούσε να ορισθεί σαν οποιαδήποτε σωματικού ή ψυχολογικού είδους κακοποίηση, βία, εξαναγκασμός ή απειλή, με σκοπό την επικράτηση του θύτη προς το θύμα, τόσο κοινωνικά όσο και ψυχολογικά.

    Ο σχολικός εκφοβισμός είναι συνήθως επαναλαμβανόμενος και η προϋπόθεση η οποία εγείρει τον εκφοβισμό, είναι συνήθως οποιαδήποτε ανισορροπία, αδυναμία ή ιδιαιτερότητα του θύματος, τόσο σωματική όσο και κοινωνική. Χαρακτηρίζεται από την εχθρική πρόθεση του ατόμου που τον ασκεί, από την ανισορροπία ισχύος του ατόμου που τον δέχεται, όπως επίσης και από την επανάληψη επιθετικής συμπεριφοράς, σε σύντομο χρονικό διάστημα, με σκοπό να βλάψει ένα άτομο τόσο σωματικά, όσο ψυχολογικά και διανοητικά.

    Ο σχολικός εκφοβισμός χωρίζεται σε τέσσερις κατηγορίες.

    Αρχικά υπάρχει ο ψυχολογικός, που σκοπό έχει να βλάψει και να μειώσει την κοινωνική υπόσταση και θέση ενός ατόμου.

    Υπάρχει επίσης ο λεκτικός εκφοβισμός, ο οποίος περιλαμβάνει επίθετα και παρατσούκλια και διάδοση ψευδών πληροφοριών για το θύμα, απειλές, φωνές, αγενή και επιθετικό τόνο φωνής, χλευασμό, κοροϊδία, γέλια εις βάρος του θύματος και προσβολές, όπως επίσης και ο σωματικός εκφοβισμός, που είναι οποιαδήποτε πράξη η οποία μπορεί να βλάψει σωματικά ένα άλλο άτομο ή οτιδήποτε βρίσκεται στην κατοχή του ατόμου.

    Τέλος, υπάρχει ο διαδικτυακός εκφοβισμός, στον οποίο με τη χρήση της τεχνολογίας ένα ή περισσότερα άτομα, στοχεύουν, απειλούν, παρενοχλούν και ντροπιάζουν ένα άλλο άτομο.

    Μέσα στα χρόνια η επιστημονική κοινότητα έχει καταφέρει να αναγνωρίσει μερικά από τα κύρια χαρακτηριστικά ενός ατόμου που είναι θύμα σχολικού εκφοβισμού, όπως επίσης και ενός ατόμου που ασκεί σχολικό εκφοβισμό. Η αναγνώριση των χαρακτηριστικών αυτών μπορεί να αποβεί αρκετά χρήσιμη αφού βοηθά στην πρόληψη όπως επίσης και στην αναγνώριση και διαχείριση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού τόσο από γονείς όσο και από εκπαιδευτικούς.

    Ένα άτομο το οποίο φαίνεται να δέχεται σχολικό εκφοβισμό, είναι πιθανό να έχει συναισθηματικές διαταραχές, ανεξήγητες μελανιές, κλεμμένη ή κατεστραμμένη περιουσία, απώλεια φίλων, αλλαγές στη διατροφή και στον ύπνο, μειωμένη αυτοεκτίμηση κ.ά. Από την άλλη, ένα άτομο το οποίο φαίνεται να είναι ο θύτης, είναι πιθανό να παρουσιάζει αυταρχικότητα, παρορμητικότητα, χαμηλές επιδόσεις στο σχολείο, μειωμένες επικοινωνιακές δεξιότητες κ.ά.

    Τόσο οι γονείς, όσο και το σχολείο, μπορούν να ενημερωθούν για τον σχολικό εκφοβισμό και για τον ρόλο τους σε αυτόν. Αρχικά ένας γονέας, μπορεί να είναι εκεί για το παιδί του, να ακούσει σχετικά με το τι του συνέβη, να επικοινωνήσει με αυτό, να το ενθαρρύνει προκειμένου να μιλήσει για το περιστατικό και να το ενημερώσει για τα βήματα δράσης σε τέτοιες περιπτώσεις. Οι εκπαιδευτικοί, μπορούν με τη σειρά τους να ενημερώσουν τους μαθητές για τον σχολικό εκφοβισμό, να αναφέρουν τόσο τις συνέπειες όσο και τους τρόπους διαχείρισης σε τέτοιες περιπτώσεις.

    Τα βασικά βήματα δράσης σε περίπτωση σχολικού εκφοβισμού, είναι αρχικά το παιδί να αγνοήσει τον νταή, να είναι ευθύς στο ότι θέλει να σταματήσει το άλλο παιδί και έπειτα αν αυτό δεν είναι αρκετό τότε να απομακρυνθεί από το σημείο. Έπειτα, ενισχύουμε τη φιλία μεταξύ των παιδιών, αφού ένα παιδί που είναι μόνο του είναι πιο πιθανό να δεχθεί σχολικό εκφοβισμό, παρά ένα παιδί που είναι ανάμεσα σε φίλους. Επιπλέον, εξηγούμε στο παιδί ότι είναι περισσότερο βοηθητικό να αποφεύγει τον νταή παρά να τον προκαλεί και πως σε περίπτωση σωματικής βίας, το παιδί μπορεί να σπρώξει τον νταή για να προστατέψει τον εαυτό του και έπειτα να απομακρυνθεί.

    Η ενημέρωση σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό, είναι απαραίτητη για την καταπολέμησή του. Τόσο γονείς, όσο και εκπαιδευτικοί είναι σημαντικό να λάβουν ψυχοεκπαίδευση σχετικά με αυτόν και με τη σειρά τους να ενημερώσουν και να προστατεύσουν τα παιδιά.

    Συγγραφέας: Χάρις Σταύρου, Κλινική Ψυχολόγος, Altius Mind Institute

    ΠΗΓΗ

    ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
    ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
    Previous ArticleΘεσσαλονίκη: 56χρονος αυτός που δηλητηρίασε και σκότωσε γάτες – Του επιβλήθηκε πρόστιμο 60.000 ευρώ
    Next Article Ηλεκτρικό ρεύμα: Αυτές είναι οι επιδοτήσεις για το Μάρτιο στα οικιακά τιμολόγια

    Σχετικές αναρτήσεις

    Ανακοίνωση της Ε.Μ.Ι.Π.Η. για την εκδημία του Γεωργίου Χ. Χιονίδη – Συλλυπητήριο μήνυμα

    Τετάρτη, 25 Ιουνίου 2025 10:19 ΠΜ

    Έφυγε από τη ζωή ο Γιώργος Χιονίδης -Συλλυπητήρια ΔΕΕΠ ΝΔ Ημαθίας

    Τρίτη, 24 Ιουνίου 2025 3:09 ΜΜ

    Τί προβλέπει ο νέος ΚΟΚ – Μέχρι και ισόβια σε πολύνεκρα τροχαία, ποιες οι ποινές για κινητό, αλκοόλ, ζώνη και κράνος

    Τρίτη, 10 Ιουνίου 2025 8:05 ΜΜ



    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    © 2025 newsgr.gr

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.