Close Menu
NEWSGRNEWSGR
    ΝΕΑ

    Νέες θέσεις εργασίας στην ΑΛΜΗ ΑΒΕΕ

    Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2025 11:45 ΠΜ

    Λαϊκή βραδιά το Σάββατο 19 Ιουλίου στο Bellissimo με το μουσικό σχήμα Μακεδόνα – Καπατζά – Λιόλιο

    Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2025 9:52 ΠΜ

    16 Ιουλίου: Εναέριοι αντικουνουπικοί ψεκασμοί σε Μάλγαρα και Κλειδί από την Περιφέρεια

    Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2025 9:17 ΠΜ
    Facebook X (Twitter) Instagram
    ΡΟΗ
    • Νέες θέσεις εργασίας στην ΑΛΜΗ ΑΒΕΕ
    • Λαϊκή βραδιά το Σάββατο 19 Ιουλίου στο Bellissimo με το μουσικό σχήμα Μακεδόνα – Καπατζά – Λιόλιο
    • 16 Ιουλίου: Εναέριοι αντικουνουπικοί ψεκασμοί σε Μάλγαρα και Κλειδί από την Περιφέρεια
    • Ευχαριστήριο της Ε.Ι.Ε.Τ. προς τον κ. Δημήτρη Γαλαμάτη
    • Έντονη διαμαρτυρία του Ιατρικού Συλλόγου Ημαθίας για τη μετακίνηση Ιατρών από Αλεξάνδρεια και Βέροια στο Σέλι
    • Ε.Κ.Ε.: Ισχυρό πλήγμα στις εξαγωγές Ελληνικής Κομπόστας από τον Τράμπ
    • Διακοπή νερού στην πόλη της Αλεξάνδρειας αύριο Τρίτη 15 Ιουλίου
    • Λάζαρος Τσαβδαρίδης: Εξασφαλίσαμε την ιατρική κάλυψη στη Δημοτική Κοινότητα Κάτω Βερμίου για τη θερινή περίοδο
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Δευτέρα, 4 Αυγούστου
    NEWSGRNEWSGR
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΤΟΠΙΚΑ
      • ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
      • ΒΕΡΟΙΑ
      • ΝΑΟΥΣΑ
      • ΗΜΑΘΙΑ
      • ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΑΓΟΡΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
      • ΒΙΒΛΙΟ
      • ΜΟΥΣΙΚΗ
      • ΧΟΡΟΣ
      • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ / ΘΕΑΤΡΟ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
      • ΓΕΥΣΗ
      • ΔΙΕΘΝΗ
      • ΕΠΙΣΤΗΜΗ/ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
      • ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
      • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • ΤΑΞΙΔΙΑ
      • ΥΓΕΙΑ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    NEWSGRNEWSGR
    Home»ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ»Αυξημένη η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ – Με ποια προϊόντα γεμίζει το καλάθι

    Αυξημένη η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ – Με ποια προϊόντα γεμίζει το καλάθι

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2024 9:09 ΠΜΑπό Ο Πολίτης
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
    ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Από τις αρχές του 2024, με εξαίρεση τον Φεβρουάριο, οι πωλήσεις σε όγκο στα σούπερ μάρκετ που αποτυπώνουν και την πορεία της κατανάλωσης, κινούνται ανοδικά συγκριτικά με το 2023, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana.

    Τον μήνα Οκτώβριο ωστόσο καταγράφηκε η μεγαλύτερη άνοδος (+7,9% σε όγκο και 7,8% σε αξία) έως τώρα μέσα στο έτος, ξεπερνώντας και την αντίστοιχη του Αύγουστου που παίρνει «ώθηση» λόγω τουρισμού (+6,1% σε όγκο και 5,3% σε αξία). Μάλιστα, την εβδομάδα πριν από την 28η Οκτωβρίου (20-27/10), καταγράφηκε σημαντική αύξηση (+21,1% σε όγκο και +21% σε αξία) σε σχέση με πέρσι, με υποχώρηση την αμέσως επόμενη εβδομάδα (-12,4% σε όγκο και -12,6% σε αξία), η οποία όμως είχε μία λιγότερη εργάσιμη μέρα σε σχέση με πέρσι.

    Συνολικά στο 10μηνο του 2024, οι πωλήσεις ανά τεμάχιο στα σούπερ μάρκετ ήταν αυξημένες κατά 3,7% και σε αξία κατά 3,5%, με τον συνολικό τζίρο να διαμορφώνεται στα 9,957 δισ. ευρώ.

    Στην ανοδική αυτή πορεία της κατανάλωσης «συμβάλλουν» και οι τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων. Τόσο τα τρόφιμα (αύξηση +3,7% σε όγκο), όσο και τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς (+3,8%) καθώς και τα είδη οικιακής φροντίδας (+2,5%). Η αξία των πωλήσεων την ίδια περίοδο ενισχύθηκε κατά 4,5% στα τρόφιμα, στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς παρέμενε σταθερή ενώ στα είδη οικιακής φροντίδας αυξήθηκε κατά 0,3%.

    Αυξημένες πωλήσεις ανά τεμάχιο εμφανίζουν και όλες οι επιμέρους κατηγορίες προϊόντων. Αλκοολούχα ποτά και αναψυκτικά, δύο κατηγορίες που συνδέονται με την τάση για κατανάλωση εντός σπιτιού που παρατηρήθηκε άλλωστε έντονα το καλοκαίρι, καταγράφουν άνοδο 7,6% και 6% αντίστοιχα. Ενισχυμένες κατά 7,4% είναι οι πωλήσεις ανά τεμάχιο στα γαλακτοκομικά και κατά 5,6% στα κατεψυγμένα τρόφιμα. Πέραν των τροφίμων, άνοδο 5,1% εμφανίζουν τα προϊόντα υγείας και ομορφιά και τα καθαριστικά για το σπίτι κατά 4%.

    Την ίδια στιγμή, οι τιμές στο 10μηνο του έτους παρουσιάζουν οριακή μείωση της τάξεως του 0,1% μεσοσταθμικά. Oυσιαστικά δηλαδή διατηρούνται στα περσινά επίπεδα καθώς, σύμφωνα με την Circana, η μοναδική κατηγορία στην οποία καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές ανά τεμάχιο είναι εκείνη των τροφίμων (+0,8%) ενώ αντίθετα στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς παρατηρείται μείωση κατά 3,7% και στα είδη οικιακής φροντίδας κατά 2,1%.

     

    Σημαντική θέση, πάντως, στο καλάθι των καταναλωτών που συνεχίζουν να αναζητούν οικονομικότερες λύσεις λόγω των ανατιμήσεων που έχουν προηγηθεί, διατηρούν και φέτος τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καθώς και εκείνα που πωλούνται υπό καθεστώς προωθητικής ενέργειας ή προσφοράς. Το μερίδιο των PL επί του συνόλου των πωλήσεων διαμορφώνεται στο 26,7% ωστόσο η άνοδός του σε σχέση με πέρσι, οφείλεται αποκλειστικά στην κατηγορία των τροφίμων. Παράλληλα, στο 25,6% διαμορφώνεται το ποσοστό των προϊόντων που πωλήθηκαν υπό κάποιας μορφής προωθητική ενέργεια, αυξημένο κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, με την ένταση των προσφορών να είναι περισσότερο αυξημένη (+0,8) στην κατηγορία ειδών οικιακής φροντίδας.

    ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
    ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
    Previous ArticleΕορτολόγιο 6 Δεκεμβρίου: Μεγάλη εορτή για την Ορθοδοξία – Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
    Next Article Νάουσα: Πρόσκληση σύγκλησης Δημοτικής Επιτροπής

    Σχετικές αναρτήσεις

    Συνολικά 643.703 ωφελούμενοι από τα προγράμματα της ΔΥΠΑ

    Κυριακή, 22 Ιουνίου 2025 11:15 ΠΜ

    Επίδομα Παιδιού: Κλείνει προσωρινά η πλατφόρμα στις 30 Απριλίου

    Παρασκευή, 25 Απριλίου 2025 3:04 ΜΜ

    Κικίλιας: Ανάσχεση τιμών, ακόμα και μειώσεις, στα ακτοπλοϊκά από την 1η Μαΐου

    Πέμπτη, 24 Απριλίου 2025 10:59 ΠΜ



    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    © 2025 newsgr.gr

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.